blixtar och dunder

Det är kväll och mullret från åskan kommer bara närmare. Kopplade tydligen ljudet till ett minne för några år sedan. Det var sommar och kvällsluften var tjock. Plötsligt öppnade sig himlen för ösregn och massiva blixtrar så jag och mina två syskon drog ut en madrass och satte oss på vår uteplats under tak och tittade på himlens konstverk. Det var så otroligt mäktigt att se hur det bara kom närmare, alla färger blixtrarna skapade, hur regnet smattrade och hur det dånade. Där satt jag tillsammans med två av mina absoluta favoritpersoner och insåg hur värdefull just den där stunden tillsammans med dom var. Tror aldrig jag har sagt hur mycket jag uppskattar att vara deras lillasyster men jag hade verkligen inte kunnat få en bättre storebror eller storasyster. Vi har alltid tagit hand om varandra, försvarat varandra och umgåtts på ett sätt som många andra syskon aldrig skulle få för sig att göra. Vi gör mer än gärna saker tillsammans och jag vet att jag alltid kan prata med dom om allt. Snart är även vår kära syster hemma igen så trion blir återförenad. Ska försöka ta vara på den kanske sista sommaren vi har tillsammans. All kärlek till er, Olivia & Ludvig, utan er är jag ingenting.
IMG_6403

Kommentera

