ett sportlov senare

Klockan visar strax 03 och här sitter jag pigg som en lärka. Har faktiskt städat både kök och vardagsrum nyss så min kära lilla mamma slipper vakna upp till kaos. ”Imorgon” är det söndag vilket betyder sista dagen på lovet. För första gången på ungefär tio år har jag inte befunnit mig i Sälen den senaste veckan av olika anledningar. Istället har jag hängt i soffan och sängen tillsammans med hög feber, en fet förkylning och en sjuk nack- och ryggvärk. Är verkligen så uttråkad man bara kan vara efter en hel vecka stillasittande men energi har jag i alla fall hunnit samla på mig.

Livet då? min syster åkte till Asien i torsdags och kommer hem i tid till min student (hur sjukt är det inte att jag ens kan skriva det?) och min bror befinner sig där nysnön befinner sig runt om i europa, han lever sitt drömliv med andra ord. Och här sitter jag ja. Längtar mer än någonsin efter att ta studenten, jobba arslet av mig och bara dra. Vill påbörja mitt liv nu. Lämna allt som varit och börja på ny kula. Få träffa massa nya roliga människor, tjäna pengar och se världen, det är vad jag vill göra. Måste få kämpa och upptäcka lite. Just nu är jag fast i mitt egna huvud. Kan förflytta kroppen mellan Båstad och Ängelholm vilket är väldigt skönt men tankarna stannar ju självklart kvar vart jag än befinner mig då folket är desamma. Det är så mycket som händer hela tiden samtidigt som det känns som att allt står still. Saknar en viss person brutalt mycket men det kan jag inte göra något åt. Funderar som vanligt på vad som hänt/inte hänt med somliga andra och allmänt ja, analyserar livet ni vet, som vanligt.

02:55 visar klockan just nu och jag känner att jag kanske borde gå och lägga mig även om jag hade kunnat vara vaken i flera timmar till. Borde försöka skriva mer här, älskar att kunna gå tillbaka och se vad som har hänt i mitt tråkiga liv. Har verkligen inte varit på topp det senaste året men jag kan ändå känna djupt inifrån att det börjar lätta nu. Är vi påväg mot ljusare tider tro?

Kommentera

