När allt sjunker in

Jag påbörjade min flygning hem klockan 23 igår kväll (03 svensk tid). Sov HELA vägen till London (11h flygtid) och flyget till Köpenhamn landade 17:00. Trots den långa restiden har allt gått så otroligt fort och jag kan inte förstå att jag är hemma igen. När vi landade i Köpenhamn och jag såg snön fylldes jag med en sån enorm lycka som jag själv inte ens kan förstå. En tacksamhet större än något annat över att jag fick komma bort från allt det gråa vardagliga ett tag. När jag hade hämtat väskan stod min käre fader och väntade med en svensk flagga i handen haha!

Nu ligger jag i alla fall i sängen här hemma i vårt kalla Sverige. Klockan är över två på natten och jag kan inte sova. Om det är för att min kropp är inställd på att klockan bara är 20 eller för att alla tankar har kommit tillbaka återstår att se. Är trött på allt det här som ständigt ska cirkulera och förstöra. Hade varit skönt om man kunde ta semester från sig själv ibland. Jag får väl ta och läsa några sidor till innan jag släcker lampan. Måste trots allt vara lite pigg imorgon när jag träffar mina fina saknade i skolan!

Kommentera

