måndagspepp

Idag får jag nog säga att jag har haft en bra dag! Vaknade upp lite för sent och kände att nej, jag borde nog stanna i sängen hela dagen. Drog mig ändå upp och iväg till skolan (en halvtimme för sent) men när jag kom fram hade min klass redan slutat och jag fick ingen frånvaro på lektionen, grymt! Skrev sedan en spanskatext jag glömt att jag hade till idag, pluggade även under dagen till ett prov jag skulle ha efter skolan idag som jag självklart också glömt bort helt. Spanskan gick sedan prima och provet känns klart godkänt, så skönt att ha det överstökat! När jag kom till Båstad tog jag tag i ytterligare i en sak och gick till biblioteket för att titta om en bok jag behöver till ett arbete fanns där men det gick inte alls som jag tänkt så jag får nog tänka om på den fronten. Gick hem och chillade i soffan innan jag lagade mat och åt med mamma och Ludde, mysigt. För tillfället tycker jag klockan går en aning snabbt men jag har en hel del att se fram emot de kommande veckorna så jag känner att livet nog kommer lösa sig trots allt. Det går vidare och man blir inte för evigt krossad, glädjen och den där genuina lyckan kommer tillbaka i etapper så småningom. Det löser sig som kära Timbuktu säger.

Kommentera

