när solen är det enda ljuset du har

Ibland blir jag bara så trött, på allt. Den enda tiden på dygnet jag är lycklig just nu är ute i solens värmande strålar, allt annat känns svart. Det är svart i mitt huvud, bakom ögonen & i min kropp. Det finns ingen ork, inget hopp. Huvudet bankar precis som att någon vill ta sig ut samtidigt som något sliter i mina tinningar. Jag har haft feber till och från sedan typ två veckor och ibland så tillkommer även yrsel. Känner mig ledsen, sorgsen på något sätt. Tidigare idag till exempel såg jag en bild från min första skola, i Mellbystrand. Jag tittade och tittade men jag kunde inte se framför mig vilken del av skolan det var – och började gråta. I själva verket visste jag vart det var, det var bara det att de hade byggt till massa så min verklighet har ändrats till något helt annat. Men varför blev jag ledsen? för den värsta tanken jag vet är att glömma. Jag är så fruktansvärt rädd för att jag ska glömma hur allting var och såg ut på platsen som betyder så mycket för mig, jag är rädd att mina barndomsvänner ska glömma bort mig för att jag inte längre bor någon kilometer ifrån dom. Det är mil mellan oss och det märks alldeles för tydligt men tydligast är det nog för mig, för jag verkar bry mig mest. Och det är inget illa menat, det är bara ren sanning. Jag ligger här i sängen och ser minuterna bli fler, texten blir längre och tårarna de fortsätter rinna. Det är 6 år sedan jag flyttade, kanske mer, och det känns fortfarande lika jobbigt vissa dagar som det gjorde den där sommaren då vi flyttade. Det värsta är att allt handlar om rädsla. Vill inte glömma, tänker inte glömma. 

Kommentera

