tankar om träning och skola

Klockan är strax halv tolv och jag sitter här med världens ångest vilket har framkallat en stor klump i min hals och mage. Ångest över skola och träning, som vanligt. Jag har inte tränat på flera månader och jag skäms verkligen över hur min kropp ser ut just nu och det skrämmer mig att jag av alla människor ser ner på min kropp för det har jag aldrig någonsin gjort innan, nu ser jag ingenting positivt. Jag ska bara låta min fot bli bra sedan ska jag börja powerwalka och sedan övergå till att jogga/springa när jag känner att jag har tillräckligt med styrka i foten. Jag ska även från och med nu verkligen hålla mig till att äta onyttigt (godis, chips & läsk) en enda dag i veckan och så ska jag försöka äta mer grönsaker. Tänkte även köpa en ny sport bh och några träningströjor i roliga färger då jag tycker det är roligare att träna när man kan känna sig snygg samtidigt. Jo men det kan nog funka det här, blev faktiskt motiverad nu!

Bild 2012-10-04 kl. 20.37

Har jag förresten berättat att jag ska testa äta glutenfritt- och laktosfritt i en månad? jag skulle egentligen börja 1 januari men det glömde jag helt bort! Anledningen till detta är i alla fall att jag har ont i magen väldigt ofta, nästan alltid efter jag har ätit och vi ska då se om det kan handla om gluten (t.ex. vete). Laktos håller jag ju redan mig borta ifrån så det blir inte så svårt men att hålla sig borta från gluten blir nog lite utav en utmaning! 

Sist men inte minst har vi den eviga skolångesten som måste få ett slut. Jag bestämde mig innan jul för att jag verkligen ska ta tag i skolan från och med nu. Vara mer med på lektionerna, göra mina uppgifter i tid och plugga i god tid inför prov, tror det kan göra enorma skillnader för mig och mina betyg. Jag måste bara hålla motivationen uppe och försöka att inte ge upp i första taget. Jag kan klara det, det vet jag, så nu kör vi, vårterminen 2014!

Bild 2012-11-13 kl. 20.47 #2

 

Kommentera

