första veckan på 2014

Torsdag: Käkade lunchbuffé på Mr Theo i Båstad med bästa Elin och fick prata om alla livets händelser. På kvällen hade jag tacokväll med Noa, vi käkade tills vi storknade, tittade på The lone ranger (som faktiskt var jätte bra) och allmänt mös!

Fredag: Hängde hos Noa hela dagen, gick sedan hem och städade mitt rum och sedan kom Linnéa hit. Vi tittade på Peter Pan, käkade massa onyttigheter och tog igen allt vi missat de två veckor vi inte setts på. Körde sedan moppe för första gången på länge och somnade gott hos Noa.

Lördag: Var hos Noa på dagen och på kvällen tog jag bussen till Ängelholm där jag mötte upp Elinor och sedan skjutsade Hannas mamma oss till Linnéa i Spannarp där vi hade myskväll. Åt massa mat, pratade och spelade spel, älskar spel! Åkte hem vid elva och fick än en gång somna hos min fina.

Söndag: Degade fram tills det att jag fixade till mig och fick skjuts hem till Clara i älskade Mellbystrand där även Hanna och Lilli var. Vi låg och snackade i en timme innan vi orkade gå bort till Maxi för att handla. När vi kom tillbaka startade matlagningen och det blev en toast med egengjord räkröra till förrätt, ryggbiff med potatisskivor, morötter och lök i ugn med två olika såser till varmrätt och till efterrätt åt vi chokladfoundue, himmelskt gott alltihop! Resten av kvällen spenderade vi runt bordet där vi hade djupa diskussioner som framkallade tårar och så skrattade vi tills vi grät när vi spelade med andra ord. Vi kom i säng strax innan tre och jag somnade då ganska snabbt. Än en gång så måste jag säga hur glad jag är att vår vänskap bara blir starkare och starkare trots att vi bor en bit ifrån varandra och med tanke på det faktum att vi bara var elva år när jag flyttade så är det ganska otroligt att vi har hållit kontakten så bra.

Måndag: Var hemma hos Clara till tre ungefär och sedan åkte jag och pappa till Willys för att handla. Lite senare kom min moster, min kusin och hennes pojkvän på besök och när de åkte började jag skala räkor till middagen. Nu sitter jag här vid datorn och har ångest över morgondagen som betyder skola och skolan är det sista jag längtar till, å andra sidan känns det otroligt fint med vårtermin för det betyder att sommaren faktiskt inte är allt för långt borta.

4-bildsserie 2012-10-28 kl. 18.45 #16

Kommentera

