Lussevakan i text

Tänkte nyss skriva ett långt inlägg om vad som pågår inne i mitt huvud men vi lämnar det ett tag och går till den senaste veckan istället. 

Onsdag, torsdag & fredag är dagarna som har gått sedan jag skrev sist. Hur jag spenderade onsdagen har jag ingen aning om men det var en lång skoldag och jag har för mig att jag var allmänt pepp på livet. I torsdags var det Lussevaka och det är här texten börjar bli lång. Var i skolan några timmar, slutade tidigare då sista lektionen var inställd, åkte hem, sov en timme, körde till Noa och lämnade lite grejer, åkte hem och fixade mig och vid 6 skjutsade Ludde mig till Lina där vi käkade hamburgartallrik innan vi fixade oss. Vid åtta blev vi hämtade av Linnéa samt Hanna och då åkte vi till Evelina där Sara redan var och efter en stund när även Elinor och Sofia hade joinat började förkröket. Hade faktiskt riktigt roligt och som jag sa från början så skulle vi stannat där men det är en annan femma. Strax innan elva hoppade vi på bussen som tog oss in mot Ängelholm, i Munka hoppade ett gäng fulla boys på där det var några kända ansikten, alltid trevligt! Efter några stopp och mycket sång från deras sida var vi äntligen framme men då var det en miljard människor i kö. Jag hittade i alla fall Noa och hoppade då lite smidigt in i kön så för mig tog det väl runt 35 min att komma in. Själva Bahnhof var verkligen ingenting för mig, jag var jätte trött och hade inte alls kul. Lina och Linnéa kom förresten inte in förrän efter mer än en timme så ja.. träffade i alla fall en hel del människor där inne så det var väl trevligt men nej, första och sista gången. Åkte sedan 6 pers hem i en bil, vissa mådde mindre bra haha. Vid halv tre var jag och Noa hemma hos mig och då trodde jag att jag skulle få sova men icke, då skulle min kära pojkvän ligga och prata i över en timme och det var ju inte så att han kom ihåg var jag sa så jag fick upprepa hela händelser ett flertal gånger haha asså sötis. Efter ungefär noll sömn skulle han på praktik vid halv sju (haha) medan jag gick och la mig och sov gott till efter tolv, fint. Fredagen spenderades sedan framför film i soffan & sedan kom min trötta pojkvän hem. Blev god middag och sedan tittade jag på julfilm ensam eftersom Noa somnade gott i min famn redan vid nio haha. Det var det heeele! Nu är det i alla fall lördag och jag borde ha duschat för länge sedan för jag ska nog till Noa nu.. woops. Hehe ha en bra lördag, puss!

2 thoughts on “Lussevakan i text

Kommentera

