Chokladbollar á la Tyra

Jag, självaste Tyra Lundgren, brukar inte vara ett särskilt stort fan utav just cokladbollar men så ställde jag mig och gjorde chokladbollar igår och med tanke på hur goda dom blev så kände jag att det enda rätta vore att dela med mig utav mitt recept.

150 g rumstempererat smör
2 dl socker
2 msk kakao
1 1/2 tsk vaniljsocker
2 msk vatten (eller kallt kaffe om man hellre vill det)
4 – 4 1/2 dl havregryn

+ valfri mängd pärlsocker att rulla i.

1. Blanda smör och socker tillsammans i en bunke och blanda sedan i resten av ingredienserna.

2. Rulla bollar i önskad storlek i pärlsockret (alt. kokos)

3. Sätt in de i kylen i några timmar..

4. ÄÄÄÄÄT!

chokladbollar
bild från google

Kommentera

