28 november – mitt mående

Som ni vet så är jag sjuk, igen. För stunden har jag feber, jobbig hosta, en tjock hals och en förkylning men vet ni vad? just nu påverkar inte det mitt humör eller mående för fem öre. Anledning? jag är lyckligare än någonsin. Helt ärligt så har jag nog aldrig i mitt sextonåriga liv varit så lycklig och mått så bra som jag gör nu och det är tack vare den personen som påverkar mitt liv mest för tillfället, nämligen min fina pojke. Det finns inte en människa som känner mig så bra som han, inte ens mina närmaste vänner. Han är anledningen till att jag hela tiden orkar, även när saker blir jobbiga. Han stöttar mig alltid (om han tycker det är rätt) i det jag gör, hjälper mig om jag behöver och pushar mig i t.ex. skolan när jag håller på att ge upp. Han är underbar på alla sätt och vis som finns, han är lycka. Vi båda har tänkt på hur annorlunda allt hade sett ut just nu om vi inte hade varandra och jag kan helt ärligt inte se det framför mig. Ville helt enkelt bara att ni skulle få veta anledningen till min glädje och jag hoppas ni finner samma lycka som jag känner just nu, det är vartenda människa värd.

Kommentera

