visdomsord á la Tyra

Ibland måste jag stanna upp, det kan vara precis när som helst, spelar ingen roll vart jag är eller vad jag gör men i alla fall, jag måste stanna upp. Se mig omkring, titta på omgivningen och personerna som är där (om där är några) och tänka på det jag gör, hur jag hamnat där typ. Det kan kanske låta lite konstigt men t.ex. om jag gör någonting jag verkligen älskar eller är med någon jag tycker väldigt mycket om kan jag liksom tänka på hur lycklig jag är som får vara där i precis det ögonblicket. Jag tror det är viktigt att ta in alla ögonblick då du är sådär riktigt lycklig eller är allmänt glad/mår bra för att orka med de stunder då allt är långt ifrån lika perfekt. Håller ni med mig? I alla fall, på senaste tiden har jag fått en himla massa lyckorus vid olika tillfällen, det kan vara på en lektion med min underbara klass då jag knäcker mig totalt åt något, då känner jag mig sådär riktigt lycklig för att det är precis där jag vill vara just då eller något helt annat. Allt faller liksom på plats just nu även om det kommer saker som går rakt åt helvetet emellanåt som gör att jag kan gå ner i en tillfällig lite smått överdriven svacka men sedan börjar jag tänka på allt det där positiva, glada igen och då mår jag genast mycket bättre! Så gott folk med detta vill jag bara säga: ta vara på alla bra stunder, lev ditt liv som du vill göra, du lever trots allt bara en gång. Umgås med dem du vill och gör det du vill göra så kommer allt gå på en räls, jag lovar. 

Ha det massa bra nu, puss. 

-kände att denna jätte söta, seriösa bilden passade bra in här och sånt! 😀

Kommentera

