what goes around comes around.

Nu orkar jag inte vara sjuk mer. Idag är sjunde dagen som jag är sjuk, var ju dock i skolan igår men ändå. Idag mådde jag kasst hela morgonen men bestämde mig för att dra till skolan i alla fall, dumt beslut. Satt och hostade som en dåre och kallsvettades på bussen till skolan så när jag kom till Ängelholm gick jag bara in och hämtade lite böcker i mitt skåp samt sjukanmälde mig och sedan drog jag hem igen. Har legat i sängen i säkert två timmar nu och läst bloggar samt lyssnat på musik men tänkte äta något strax och sedan faktiskt ta tag i allt plugg.

Högen av skolarbeten och prov som måste göras blir bara högre och högre vilket gör att jag låtsas om den mindre och mindre.. jag måste verkligen skärpa mig nu. Två månader in i höstterminen och jag är redan dödstrött på skolan. Orkar inte fokusera på lektionerna och orkar inte lägga ner tid på att plugga till proven och tro mig, det märks. Jag hatar när jag kommer i sånna här svackor och vet aldrig riktigt vad jag ska göra åt dom. Är så medveten om allt jag borde göra men väljer att inte göra något åt det utan går och är på dåligt humör istället med extremt dåligt samvete och ångest över vad jag har framför mig. Måste ta tag i mitt liv nu och inte vänta tills det är för sent, för om jag känner mig själv rätt så slutar det med att jag mer eller mindre faller ner till botten och då är jag inte att leka med.

Nu ska jag äta lite, ha det så bra.

Kommentera

