Det är som att ta ett stort kliv in i framtiden.

Godkväll gott folk!

Hem ljuva hem.. eller? både ja och nej där känner jag. Att somna och vakna upp i sin egna otroligt mysiga säng säger man ju absolut inte nej till men att slösa bort en hel dag här hemma på att göra ingenting anses inte vara okej, vilket jag fullständigt håller med om. Jag börjar nästan få dåligt samvete för att jag gör just det, tar det lugnt och det är för att jag vet hur besviken jag blir i slutet av lovet när det inte känns som att man har gjort någonting alls under alla dessa lediga veckorna då man i själva verket har gjort en hel del men bara minns alla lata dagar som man ”slösat” bort på att bara sitta inne och göra ingenting, värsta känslan.

Om ynka tio dagar börjar jag ettan, får mer eller mindre panik konstigt nog. Jag tror faktiskt inte jag känner mig riktigt redo än, det är ju trots allt ett hyfsat stort kliv att ta, en stor förändring liksom. Men som jag sagt flera gånger innan så blir det säkert as bra, det är ju bara nervositeten innan (och antagligen åtminstone den första dagen) som spökar just nu. Gillar i alla fall tanken på att de flesta säger att gymnasieåren är de allra bästa och att jag nu ska få påbörja de åren känns ju ganska bra faktiskt! Så nu ska jag försöka chilla lite och se det roliga i det hela istället, är ni med mig?

Nu ska jag i alla fall hoppa in i duschen, kanske tar en promenad efter eller något. 

Har ingen aning om varför bilden blev så liten men till saken, det här är lycka. Världens finaste mamma och storasyster, vad hade jag varit utan er? 

 

Kommentera

