dagens i-landsproblem

Det här var då något nytt, men jag tänkte diskutera dagens i-landsproblem so here we go. Sommaren, sommaren i Båstad framför allt, tennisveckorna ännu mer specifikt, det som de flesta båstad-bor och andra människor längtar till på sommaren, men är det hela sanningen? nej. Jag personligen brukar längta till tennisveckorna för det blir mer liv och rörelse här i Båstad och man får för sig att allt blir mycket roligare då men så är verkligen inte fallet när alla människor väl kommer. Det enda man gör då är att störa sig på typ vartenda en. Det blir helt galet mycket trafik, man kommer ju knappt ut på vägarna och när man väl är där så går det i typ 10 km/h man bara yäy. På nätterna kan man inte sova för det dunkas hög musik från alla håll och kanter samtidigt som det går människor utanför ens fönster och skriker/pratar extremt högt/bråkar/går med sina klickklackande-skor. Vart du än går så verkar det som att personerna som kommit hit för dessa två veckorna (ni vet alla dem som hyr bilar för att visa status, slänger sina pengar lite hit och dit, dem som verkar tro dom är allmänt mycket bättre än alla andra helt enkelt) tror att de typ äger hela Båstad? att det är okej för dem att gå före i en kö eller liknande, något som stör mig som bor här året runt otroligt mycket. Är det seriöst bara jag som känner såhär? jag tror faktiskt inte det. Men trots att jag är så väl medveten om hur det kommer bli under dessa två veckorna så längtar jag till det? och nu när dom väl är här, vad gör jag då? jag sitter hemma, haha. Det kan visserligen bero på att det inte alls är något fint väder och jag varken har energi eller lust att faktiskt göra något som innebär att jag måste fixa mig men ändå, jag tror ni förstår poängen i det hela.

Och när vi ändå håller på så måste jag bara skriva hur mycket jag hatar sveriges såkallade sommar-väder, bra beskrivande ord för vår fina sommar är icke-varmt, molnigt och regn, låter underbart huh?

(Får hoppas bilden inte blir sådär stor igen) Bild från google, tagen igårkväll. Lite lagom mycket folk huh?

 

Kommentera

