min midsommarhelg.

Hejsan!

(varning för långt inlägg, väldigt långt faktiskt.)

Är ni pigga och glada idag? eller snarare glada men super trötta? det är i alla fall jag.

Jag har spenderat midsommar på vårt sommarställe i Sömstad som ligger lite utanför Västervik tillsammans med mamma och pappa. I Sömstad var även Kinna och Conny (min morfars bror och hans fru), mammas kusiner Danne, Henkan och Erika samt Dannes barn David och hans fru Marie, Henkans son Axel och hans dotter Greta och sist men inte minst, Erikas man Tom.

På midsommar åt vi obligatorisk lunch ute (vi hade strålande sol och varmt på förmiddagen, på kvällen blev det dock jätte kallt men fortfarande fint. Det började inte regna förren vid tio.) och sedan åkte vi till en midsommarstång där det var en massa folk från byn och självklart några som spelade musik, det var mysigt trots att det inte blev någon dans för vår del. På kvällen gick vi in till Kinna och Conny för middag med hela slanten och sedan blev det att titta fotboll på kvällen med fotbollshuliganerna 😉 

Dagen efter (på lördagen) åkte vi iväg för en årlig fotbollsmatch mot Rönnby’s samt några andra. Spelarna var i åldrarna 12-75 om jag inte minns fel och det var sjukt roligt verkligen! Tyvärr förlorade vi i slutet med 3-4 så det vandrande priset fick överlåtas till Rönnby’s men vi vart lika glada för det! På vägen hem fick jag övningsköra (!!) lite, jag var grym! 😉 haha det var ganska läskigt dock eftersom det var på grusvägarna där det är klippor och träd i sidorna, kossor som står mitt i vägen osv. men både bilen och vi som satt i klarade oss utan en enda skråma! Lite senare (när vi legat och solat ett tag) gick jag och pappa ner och badade i sjön, det var faktiskt varmt! och sedan på kvällen gick vi in till Kinna och Conny igen och grillade massa godsaker och sedan blev det en lång middag.

Idag har vi städat hela huset och sedan när vi skulle börja packa in våra saker i bilen började det ösregna och det slutade inte, det var som att någon hade satt på en dusch, galet. Sedan fick vi i alla fall ta oss ut och säga hej då till alla och sedan begav vi oss hem vid två-tiden och var hemma vid halv sju. 

midsommar-lunch!

Jag på midsommar, ser lite smått ut som en köttbulle men det bjuder jag på, haha.

Hela fotbolls-ligan! Henkan, Mamma (snygg i fiske-byxorna! :D), Tompa, Sara, Johan, Greta, Axel, David, Danne, Conny, Martin, Carl, Pappa, Jag, Sofi, Carina och hunden, Fiona.

Överlycklig?

Pappa, lite innan han dök i.

Sedan regnade det ”lite”.

En väldigt smickrande bild på Danne under (efter?) middagen.

Tre av mina nästkusiner. David på ingång, Greta och Axel.

och sist men inte minst…

En bild på husen. Vårat (morfars) närmst och Kinna & Connys hus rakt fram. Vårt eget ”barnen i bullerbyn”!

 

Kommentera

