1 Juni, 4 år.

Har ni lagt märke till att det är första juni idag? är det bara jag, eller brukar man inte kunna springa runt barbent och ligga på stranden vid den här tiden på året? kära lilla efterblivna sommar, kom nu hit och stanna!

Men till det jag egentligen skulle snacka om, som rubriken säger: ”1 Juni, 4 år.” Vet ni vad det betyder? om inte tänker jag skriva det nu så fortsätt läs 😉 

Det är så att idag (den 1 juni) fast för fyra år sedan flyttade vi hit, till Båstad från lilla Mellbystrand. Att tiden går så snabbt tycker jag nästan är obehagligt men det är som det är helt enkelt. Att flytta är nog både en av de sämsta och bästa sakerna jag gjort i hela mitt liv på alla sätt och vis. Att flytta till ett helt nytt ställe, till ett nytt hus, börja i en ny skola och vara tvungen att lära känna massa nya människor när man ska börja sjätte klass är inte det lättaste kan jag tala om för er men här står jag nu fyra år senare, gått igenom en hel del, lärt känna en massa härliga människor och lärt mig massor. Jag har även vuxit som person, blivit starkare både mentalt och fysiskt. I nuläget ångrar jag inte flytten alls typ, man har ju fått så mycket ut av den och snart (väldigt snart hoppas jag) får vi ju lite sommar hit också, jag älskar när det är massa liv och rörelse här hela dagarna (nätterna också för den delen fast det är mer jobbigt, haha) så det blir najs! 

Hur som helst så vart vi självklart tvungna att fira detta lite idag då så pappa som ändå hade vägarna förbi fiskekyrkan i Göteborg köpte med sig färska räkor och havskräftor vilket skaldjursfantasten hon själv (jag) inte hade något emot för fem öre 😉 skålade med lite champagne och middagen varade i hela två timmar, vi åt ju självklart inte under hela tiden utan satt och snackade en bra stund efteråt, jag har världens bästa familj. Dem är guldvärda till tusen! 

En fin bild min käre broder tog innan vi högg in på högen med räkor!

Kommentera

